De Paradijskerk loopt mee met de ‘nacht van de vluchteling’

Nacht van de vluchteling
De UNHCR (United Nations High Commissioner for Refugees) schat dat eind 2022 wereldwijd meer dan 108 miljoen mensen op de vlucht waren voor honger, armoede en oorlog. Een flink aantal van hen is gestorven, verdronken in de Middellandse Zee of omgekomen van de dorst in de woestijn. Om vluchtelingen in verschillende landen te steunen, organiseert Stichting Vluchteling sinds 14 jaar in verschillende steden in Nederland de Nacht van de Vluchteling, waarbij duizenden mensen meelopen en geld inzamelen voor vluchtelingenprojecten. Vorig jaar haalden 5000 deelnemers meer dan 1,3 miljoen euro op.

Dit jaar steunt de Nacht van de Vluchteling projecten voor ontheemden in nood in Irak, Afghanistan, Congo en Tsjaad. Ook parochianen doen dit jaar mee. Annemiek en Erik lopen in de nacht van 15 op 16 juni 12 kilometer voor dit goede doel.

Wij en de vluchtelingen in deze landen zouden het geweldig vinden als jij ons zou willen sponsoren! Dat kan via deze link. De donatie komt dan rechtstreeks bij het team van de Paradijskerk terecht. Elk bedrag is van harte welkom!

Wil je meer weten over de Nacht van de Vluchteling? Kijk dan op deze pagina.