Collecten

Op zon- en feestdagen halen we geld op tijdens de vieringen. Naast het offer van brood en wijn dat naar het altaar gebracht wordt, dragen de aanwezigen hun gaven aan in de collecte. Samen delen we in het geven.

Eerste collecte

DagDoel
Iedere zondagVoor de ‘kerk’, de opbouw van de geloofsgemeenschap

De eerste collecte is bestemd voor ‘kerk’ en is bestemd voor de  opbouw van de geloofsgemeenschap.

Tweede collecte

DagDoel
1e zondag van de maandEredienst
2e zondag van de maandOnderhoud kerkcomplex
3e zondag van de maandDiaconie
4e zondag van de maandLandelijk doel
5e zondag van de maandDoel wordt in de viering aangekondigd
Ook kun je op deze pagina van de landelijke kerk kijken voor een specificering van de collectedoelen.

Collectemunten | Altijd geld op zak

De parochie geeft collectemunten uit met het logo van de Paradijskerk. De aanschaf mag je als gift aanmerken voor de aangifte inkomstenbelasting. De collectemunten zijn er in twee kleuren:

• Geel (ter waarde van €1,-)
  • Groen (ter waarde van €2,-)

Je kunt zelf kiezen hoeveel collectemunten je wilt bestellen bij de penningmeester. De betaling gebeurd via overschrijving op de rekening van de kerk. Op deze manier heb je bewijs voor de fiscus. Met de penningmeester (link) maak je een afspraak over het afhalen van de collectemunten.

Geen geld op zak? Achter in de kerk staat een betaalzuil, waar je contactloos kunt betalen!