Sacramenten

De Paradijskerk wil kerk zijn voor de hele stad, zo is het in veel gevallen mogelijk om een sacrament te ontvangen zoals het doopsel, het vormsel, de ziekenzalving en het huwelijk. In de Oud-Katholieke Kerk kunnen de wettelijke vormen van het huwelijk het sacrament van het huwelijk ontvangen.

Voor meer informatie over sacramenten kun je deze pagina van de landelijke kerk raadplegen.
Wil je een sacrament ontvangen neem dan contact op met de pastoor.

Zie voor meer informatie over de biecht in de Paradijskerk deze pagina

De eucharistievieringen waarin men de eucharistie kan ontvangen staan vermeld in de agenda.

In de Oud-Katholieke Kerk kunnen stellen van gelijk en verschillend geslacht het sacrament van het huwelijk ontvangen, nadat het burgerlijk huwelijk gesloten is door een ambtenaar van de burgerlijke stand.

De Paradijskerk is aangesloten bij het landelijke netwerk Wijdekerk omdat wij een inclusieve kerk willen zijn. We openen onze deuren bewust voor LHBTI+’ers. Of je nu queer of cisgender hetero bent: iedereen is even welkom!