Feestelijke opening Heilige Huisjes 2024 in de Paradijskerk

Op donderdag 6 juni is het eindelijk zover: dan trappen we het Heilige Huisjes Rotterdam 2024 festivalweekend af met een feestelijk programma in de Paradijskerk! Op deze prachtige locatie in het hart van Rotterdam schijnen wij voor het derde achtereenvolgende jaar het licht op de talloze gebedshuizen die de stad rijk is en blikken vooruit op de activiteiten die er tot en met zondag 9 juni zullen plaatsvinden.

Dit jaar is er expliciet ingezet op het verbinden van gebedshuizen met lokale cultuurmakers, voor het tot stand brengen van een inspirerend programma met ruimte voor nieuwe ontmoetingen en samenwerkingen. Dit zal dan ook een prominente plek krijgen in het programma van de opening, waarin we al het moois van het weekend willen laten zien. Wethouder Said Kasmi (Onderwijs, Cultuur en Evenementen) zal het festivalweekend komen openen. Na het plenaire programma is er tijd om elkaar te ontmoeten en de start van Heilige Huisjes Rotterdam 2024 te vieren onder het genot van een hapje en een drankje.

Je kunt een gratis kaartje reserveren via deze website.

(Bron: Heilige Huisjes)

Op vrijdag 7 juni start de ‘City Safari’ vanaf de Paradijskerk, je gaat dan met een gids op zoek naar verborgen religieus erfgoed in Rotterdam. Deze, en nog veel meer activiteiten kun je terugvinden op deze pagina.