Blog – Vredestafel Paradijskerk

Onze diaconaal werker, Brenda Suijker, blikt in deze blog terug op de succesvolle eerste Vredestafel in de Paradijskerk. In het voorjaar van 2024 staat opnieuw een Vredestafel op de planning. Hou onze agenda in de gaten voor meer details.

Vredestafels in Paradijskerk zijn een samenwerking tussen de parochie en Platform L&R.

Wij hadden de eer om afgelopen 14 November de Vredestafel te organiseren in onze mooie Ark.

Aanleiding was de toegenomen spanningen rondom het Israël-Palestina conflict en het belang van in gesprek te blijven met elkaar zonder oordeel en met respect.

Nadat onze gasten waren gearriveerd en verwelkomt zijn zij per tafel in gesprek gegaan over wat vrede bewaren voor hen inhoudt en wat zij zelf kunnen inbrengen om dit te bewaken in onze stad.

Dit alles deden zij terwijl zij een heerlijke maaltijd deelden met een knipoog naar het Midden-Oosten.

Het was een fijne avond met fijne en inspirerende gesprekken en er zijn mooie ontmoetingen geweest!

Wij willen iedereen die aanwezig was bedanken voor jullie aanwezigheid en inbreng en met name Dorine van L&R Platform, Annemiek voor de heerlijke soepen en inzet, Jessie en Henk voor jullie hulp, Pistache Haleb voor de catering en Pastoor Bruce voor zijn gastheerschap deze avond!

De volgende Vredestafel zal in het voorjaar van 2024 plaatsvinden!

Brenda Suijker