Welkom in de Paradijskerk !

Kerkgebouw:anno 1907 Interieur: anno 1724
Kerkgebouw: anno 1907. Interieur kerk: 1724.

Beste bezoeker van de Paradijskerk,
Fijn dat u de weg naar onze kerk gevonden hebt. Wees welkom, wie u ook bent, waar u ook vandaan komt! Wij zijn de enige kerk in het centrum van Rotterdam met een authentiek barok interieur uit 1750.U hebt misschien nog nooit van de Oudkatholieke Kerk gehoord, die al sinds 1723 bestaat. Wij hebben misschien onze naam niet mee, iedereen denkt bij oud aan streng en ouderwets. Het tegendeel is echter waar. Oud staat namelijk voor “terug naar de oorsprong”, terug naar de puurheid en helderheid van het begin van de kerk. Onze kerk wil ruimte geven in het leven van nu en daarbij dicht bij de mens en de wereld blijven. Wij zijn een moderne kerk, waar mensen van verschillende achtergronden, huidskleuren, geaardheden en leeftijden op zondag samenkomen om de mis te vieren. Wij geloven in inclusiviteit en veelkleurigheid.  Iedereen is van harte welkom, wij sluiten niemand uit.  Wij vieren elke zondag samen de mis om 10 uur in haar traditionele vorm, en tegelijk modern en liefdevol van inhoud.Wij zijn geroepen om God en onze naaste lief te hebben als onszelf. Onze gemeenschap legt sterk de nadruk op ieders individuele geloof, geweten en eigen verantwoordelijkheid. In onze kerk kunt u gelovigen aantreffen uit diverse tradities die elkaar de ruimte geven bij het zoeken naar het mysterie dat wij God noemen.  Als u meer wilt weten over ons, neemt u dan contact met ons op (zie “contact”) of kom eens langs. (zie“openingstijden”).
Wij kijken er naar uit u voor het eerst of opnieuw te mogen begroeten!