Samen opgaan naar Pasen | Programma Goede Week 2021

Ook dit jaar vieren we de Goede Week helaas op een andere manier dan we gewend zijn. Gelukkig kunnen we dit jaar een deel van de vieringen wel vanuit onze eigen kerk thuis meebeleven. Door de pandemie zoeken we als parochie nieuwe manieren van verbindingen, door de online vieringen, bezinning en aandacht voor elkaar, zoals een kaartje of telefoontje. Het programma van de Goede Week bestaat dit jaar uit twee pijlers: samen vieren en momenten van bezinning. We hopen van harte dat u de tijd vindt om in rust de Goede Week mee te beleven en op deze manier samen op te gaan naar Pasen.

1. SAMEN VIEREN

Live vieringen vanuit onze eigen kerk via KerkTV

Vanuit onze eigen Paradijskerk zenden we de zondagse vieringen uit, met twee bijzondere meditaties over het lijden van Jezus.

• Zondag 28 maart, 10.00 uur, Palmzondag met zegening van de palmtakken en evangelie van de intocht in Jeruzalem;
  • Vrijdag 2 april, 15.00 uur, Goede Vrijdag, Lijdensmeditatie – Statie 1: bij het kruis;
  • Zaterdag 3 april, 15.00 uur, Stille Zaterdag, Lijdensmeditatie – Statie 2: bij het graf;
  • Zondag 4 april, 10.00 uur, Eerste zondag van Pasen.

Alle vieringen zijn live te zien en na afloop terug te kijken via kerkdienstgemist. U bereikt ons kanaal eenvoudig via www.paradijskerkgemist.nl

Vieringen vanuit de kathedrale kerk te Utrecht

De belangrijkste vieringen van de Goede Week beleven we in verbondenheid met onze aartsbisschop. De kathedrale kerk zendt deze vieringen uit via het YouTube kanaal “Oud-Katholiek Utrecht” (https://www.youtube.com/channel/UCM6VedDxxQVekQGph1t2syQ). Deze vieringen worden van harte bij u aanbevolen:

• Woensdag 31 maart, Chrismamis (tijd wordt nog bekend gemaakt);
  • Donderdag 1 april, 19.30 uur, Avondmis van Witte Donderdag;
  • Vrijdag 2 april, 19.30 uur, Plechtigheden van Goede Vrijdag;
  • Zaterag 3 april, 21.00 uur, Paaswake.

2. MOMENTEN VAN BEZINNING

Stof tot nadenken (29 maart t/m 1 april)

Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag in de Goede Week, geeft pastoor Hans de Rie ons “Stof tot nadenken” mee. Elke dag zetten we een stapje dichter naar Pasen en overwegen we een ander deel van het lijdensverhaal. De filmpjes met deze korte meditaties (±10 minuten) worden vanaf 06:00 uur in de ochtend al beschikbaar gesteld, zodat u ze kunt kijken wanneer het u uitkomt. De meditaties blijven de hele Goede Week beschikbaar. U kunt ze vinden op onze eigen website, via deze link. (https://paradijskerk.okkn.nl/?b=573)

Online Completen vanuit huis (30 maart)

Dinsdag 30 maart, om 21.15 uur, bidden we weer de wekelijkse Completen via ZOOM (±20 minuten. U kunt zich aanmelden via het e-mailadres online.completen@gmail.com en ontvangt dan een link om deel te nemen. In de completen nemen we even de tijd om stil te staan en sluiten we de dag af.

Open Kerk en Palmtakje afhalen (2 en 3 april)

Een kaarsje opsteken, even stil worden of een palmtakje afhalen kan tijdens de Open Kerk op Goede Vrijdag en Stille Zaterdag van 11.00 tot 14.00 uur.

Sacrament van Verzoening (2 en 3 april)

Op Goede Vrijdag en Stille Zaterdag is het mogelijk om met de priester het Sacrament van Verzoening te vieren. Er is op beide dagen biechtgelegenheid van 11.00 tot 13.00 uur.