Actie Oud-Katholiek Erfgoed

Op zaterdag 24 oktober hebben Joost, Jannette en Tineke weer een knap staaltje handwerk geleverd ten bate van het Oud-Katholiek erfgoed in de Paradijskerk. Hier de ervaringen van Joost:

Er lagen diverse adviezen hoe we ons deel van het Oud-Katholiek erfgoed beter kunnen bewaren. De plannen om hieraan invulling te geven ook, maar wanneer plan je nou zoiets? Samen met Janette en Tineke heb ik de draad opgepakt om toch aan deze klus te beginnen. Op zaterdag 24 oktober zou het gaan gebeuren. Er moest het een en ander aan materiaal en apparatuur mee dus een heel gesleep. Lekker op tijd waren de spullen in de Ark en stond de koffie en thee klaar. Nog wat lekkers erbij en naaien maar. Nou alleen naaien was het niet hoor. Er moest gemeten, geknipt, geregen en gezoomd worden. En doordat we al snel een goede werkverdeling hadden schoten we lekker op en hadden we voor de lunch al meerdere hoezen klaar liggen.

Na de lunch was ons vuur zeker nog niet uitgedoofd en besloten we wat extra klussen op te pakken om zo een voorschot te nemen op de andere delen van deze actie die nog op ons wachten. Toen werd het tijd alles op te bergen en alle apparatuur en reserve materiaal weer in te laden. Om 4 uur nog even terugkijken op ons werk en met een voldaan gevoel weer richting huis. Wat een leuke en nuttige dag!

De parochie is dankbaar voor dit vakwerk en hoopt dat het erfgoed op deze wijze nóg langer bewaard kan worden.