Restauratie dakgoten op de helft

Afgelopen maand is een aanvang gemaakt met de restauratie van de dakgoten en dakbedekking van de zijbeuken van de kerk. Aan beide kanten waren de houten balken van het platte dak (waaraan ook de dakgoten hangen) voor een groot deel rot.

Op het dak van De Ark zijn steigers gezet en ook aan de linkerzijde van de kerk (bij Huize Antonius) staan steigers, zodat ook de houten kozijnen van de voorzetramen opgeknapt kunnen worden.

Ook aan de achterkant van de kerk zal wat schilderwerk worden verricht nu de schilders toch in de buurt zijn.

De werkzaamheden zullen ongeveer tot half november duren.

Na hard werken door aannemer Bijl is rechterzijbeuk inmiddels bijna klaar: de dakgoot is vernieuwd, de dakbedekking is hersteld in de orginele staat (zink) en er is nieuwe isolatie in het dak geplaatst.

Doneren? Klik hier.