Parochiedag 2012

Parochiedag 1 Juli 2012 naar Aalsmeer

LET OP: Deze zondag is er geen viering in de Paradijskerk

Programma

9.15 uur     –        Vertrek per bus vanaf de Paradijskerk met een bus van Van der Valk Tours.

10.30 uur    –        Kerkdienst in de Oud Katholieke kerk van Aalsmeer.

11.45 uur    –        Koffie.

12.00 uur    –        Rondleiding kerkcomplex in Aalsmeer en enige Oud Katholieke begraafplaats in Nederland.

12.30 uur    –        Lunch (eigen lunchpakket meenemen).

13.00 uur    –        Vertrek naar Tuinbouwmuseum

13.15 uur    –        Tuinbouwmuseum Historische Tuin Aalsmeer.

Aalsmeer. Een naam die onverbrekelijk verbonden is met bloemen en planten. De bloementeelt in Aalsmeer is natuurlijk niet van de ene dag op de andere ontstaan. Het museum voert u terug tot het begin van de 17e eeuw. Toen legde men zich toe op het telen van fruitbomen. Op de ruimte daaronder teelde men aardbeien. Aan het eind van de 19e eeuw gingen de kwekers in Aalsmeer over op het telen van buiten-bloemen en kort daarna op het telen van bloemen in kassen. De Historische Tuin voert u terug in de tijd en brengt op

13000 m² de rijke Aalsmeerse geschiedenis in beeld vanaf circa 1700 tot 1940.

De naam Historische Tuin verwijst naar het feit dat de Aalsmeerders vroeger hun kwekerij TUIN noemden.

15.45 uur    –        Vertrek naar Avifauna.

16.30 uur    –        Avifauna – Vogelpark

Waarom is een flamingo roze? Hoeveel weegt de kleinste kolibrie? En wat is de grootste vogel ter wereld? Kom het zelf uitvogelen in Vogelpark Avifauna!

Voer zelf de honingpapegaaien in de Australische Lori Landing en kijk bij het voeren van de grappige pinguïns. Bekijk de sierlijke flamingo’s van heel dichtbij in het Cubaanse brakwatermoeras en ga op ontdekkingsreis door de Filipijnse jungle. Ook de unieke vogeldemonstratie mag je niet missen. Roofvogels duiken op hun prooi, felgekleurde ara’s scheren over de vijver en ondertussen vertellen de verzorgers de leukste weetjes. Uitgevogeld? Kinderen leven zich lekker uit in de reusachtige speeltuin met talloze speeltoestellen en attracties.

17.30 uur    –        Diner in Avifauna.

Live Cooking Buffet.

Door een team van koks en patissiers wordt er centraal in de zaal een keur aan gerechten bereid, aan de hand van wat de seizoenen te bieden hebben. Het aanbod van de gerechten zal dan ook wekelijks verschillen.

Een greep uit de heerlijkheden die regelmatig tot het assortiment behoren zijn o.a.: entrecôte, varkensrollade, saté, kip, biefstuk, lamskoteletten, speklapjes en hamburgers

****

Oosterse wokschotels met ossenhaas, kip of vis, verse zalm, verse tonijn, rib-eye of spare-ribs van de grill, wokgarnituur, gerookte zalm, paling, gepocheerde kabeljauw, schnitzel en kipschotel.

****

Saladebar met diverse rauwkostsoorten en dressings.

Soep.

Diverse broodsoorten.

****

Getrancheerde Schotse gerookte zalm.

****

Warm aardappel- en groentegarnituur.

****

Zoete lekkernijen zoals ijstaarten, puddingen en flensjes met fruit.

****

Onbeperkt frisdranken, vruchtensappen, tapbier, huiswijnen en binnenlands gedistilleerde dranken.

****

Voor de kinderen is er een apart buffet bestaande uit o.a.: frites, frikandellen, kroketten en poffertjes.

20.00 uur    –        Vertrek naar Paradijskerk

20.30 uur    –        Aankomst Paradijskerk.

Kosten:

Volwassenen                      € 35,00.

Kinderen tot 16 jaar            € 20,00.

Inbegrepen:

Busreis, toegang tuinbouwmuseum en Avifauna en life cooking buffet (inclusief consumpties tijdens buffet).

Niet inbegrepen:

Consumpties tuinbouwmuseum en vogelpark buiten diner.

Opgeven bij:

Tineke en Teun van Dam