Kerst op de West-Kruiskade met de Paradijskerk en de Wijkraad

• Locatie: Tiendplein
  • Adres: Tiendplein, Rotterdam

Kerst op de West-Kruiskade

Sinds een paar jaar komt de kerstman in het weekend voor kerst naar de West-Kruiskade om een presentje uit te delen en de kerstsfeer luister bij te zetten. Ook dit jaar zal hij aanwezig
op de Kade maar met een iets andere boodschap dan normaal.

In tijden van verwarring, verandering en grote maatschappelijke uitdagingen dacht de kerstman dat het een goed idee zou zijn om “Wensen voor de Wijk” op te komen halen.

Op 15 december zal, in het bijzijn van de voorzitters van de beide BIZ’en van de West-Kruiskade en de voorzitter van de Wijkraad Dijkzicht – Oude Westen een grote kerstboom worden ontstoken. Dit is het startsein om “ballen met wensen” in de boom te hangen. Iedereen die een wens voor de wijk heeft kan dit op een kaartje schrijven, in een transparante kerstbal steken en in de boom hangen. En dit alles vindt plaats om en rond het Tiendplein.

Op zaterdag 16 december is de kerstman aanwezig van 13.00 – 16.30 om te helpen de wensen in de boom te hangen. Maar ook om kinderen op het treintje te helpen die speciaal voor de kleinste zal zijn, om kerstmutsen uit te delen en om samen met bewoners, bezoekers en ondernemers een warme chocomel te drinken. Rond het uur van 4 zullen de “ballen met wensen” worden
overgedragen aan de Wijkraad Dijkzicht – Oude Westen om van al die wensen in de nabije toekomst werk te maken.

Tevens zullen er een aantal maatschappelijke organisaties aanwezig zijn met kraampjes om de bezoekers, bewoners een extra warm hart onder de riem te steken de komende
dagen, zo zullen de Krachtvrouwen en de Paradijskerk aanwezig zijn. Het is ook het moment om in gesprek te gaan met de wijkraadsleden over de “staat van de wijk”.

Met veel woorden nodigen de BIZ’en West-Kruiskade E.O. een ieder van harte uit om naar het Tiendplein te komen op 15 en/of 16 december 2023.