Zaterdagochtendconcert | Matthijs van der Wilt (orgel)

• Datum:
  • Locatie: Paradijskerk
  • Adres: Nieuwe Binnenweg 25, Rotterdam

Toegang vrij, reserveren is niet nodig. Collecte bij de uitgang, u kunt ook pinnen.

Matthijs van der Wilt (1993) heeft een brede muzikale interesse, die uitgaat naar zowel klassieke muziek als lichte en experimentele muziek. Hij studeerde orgel bij Bas de Vroome aan het Codarts Conservatorium van Rotterdam. Improvisatie en kerkelijk orgelspel volgde hij bij Hayo Boerema en Aart Bergwerff, elektronische compositie bij René Uijlenhoet.

Momenteel is Matthijs als organist verbonden aan de Paradijskerk te Rotterdam en studeert hij voor een master ‘Screen Scoring’ bij Paul M. van Brugge op Codarts. Naast zijn werkzaamheden als organist, schrijft hij composities in uiteenlopende genres, werkt hij aan hoorspelen en componeert hij muziek voor films.

In samenwerking met de Vrienden van de Paradijskerk.